Grupa projektowa: Patrycja Mońka, Kamila Sobczak, Kinga Gosławska
Nowy rok szkolny rodzi nowe wyzwania. Postanowiłyśmy stawić czoło problemowi samoakceptacji wśród młodzieży. I tak właśnie powstał projekt „lifeTime”, czyli akcja akceptacja. Stwierdziłyśmy, że skoro ludzie potrafią uwierzyć w duchy, czy horoskopy, my pomożemy im uwierzyć w siebie. Wsiadłyśmy w pierwszy lepszy pociąg i ruszyłyśmy w podróż ku nieznanemu.
Każdego dnia uczyłyśmy się czegoś nowego o nas samych i o ludziach, którzy nas otaczają. Starałyśmy się jak najlepiej poznać temat, by móc później przekazać tę wiedzę innym. Ankiety, które szczęśliwe udało się przeprowadzić wśród naszych dzielnych klas 7, 8, 1LO i 2LO, pozwoliły nam na zupełnie nowe postrzeganie tematu samoakceptacji. Nasi rówieśnicy pokazali, jak ważna w ich życiu jest miłość i otworzyli nam oczy na wiele spraw. To naładowało nasze baterie i dało moc do działania.
Prężnie działałyśmy także w Internecie, rozwijając nasz projektowy profil. Każdy dodany post był kolejnym krokiem ku naszemu celowi, jakim było uświadomienie młodzieży, że są coś warci, że inny nie znaczy gorszy. Inność to wyjątkowość. W międzyczasie spotykałyśmy się z Panią pedagog, która dzieliła się z nami swoją wiedzą, pomysłami, wsparciem i na bieżąco omawiałyśmy postępy projektu.
W zamian warsztatów, dosłownie w ostatniej chwili wpadłyśmy na pomysł, by zorganizować akcję #LUBIĘSIEBIE. Jesteśmy ogromnie dumne, że tyle osób wzięło udział i pokazało innym, że lubią siebie. Dało nam to zielone światło, że udało się osiągnąć to czego chciałyśmy i możemy wysiąść z pociągu na ostatniej stacji, żeby zakończyć tę przygodę.
Więcej informacji znajduje się na naszych mediach społecznościowych: Facebook "lif.e.tim.e", Instagram "lif.e.tim.e"
We współczesnym świecie jednym z najważniejszych wyzwań dla ludzkości stają się problemy ekologiczne. Środowisko jest stale zaśmiecone i niszczone są zasoby przyrody. Odpady z tworzyw sztucznych to najważniejsze z 5 największych światowych wyzwań środowiskowych.
Dlatego postanowiliśmy z tym walczyć! W składzie pięcioosobowym: Mariusz Kuliberda, Antonina Wróblewska, Marcelina Kubiak, Wiktoria Kujawińska i Wiktoria Okniańska, przeprowadziliśmy projekt ekologiczny.
Na naszych portalach społecznościowych aktywnie dodawaliśmy plakaty, ulotki i filmy dotyczące segregacji śmieci, wpływu zużytych baterii na środowisko. Jedna z naszych akcji dotyczyła: nauki szycia torby z bluzki oraz umieszczeniu w sklepie spożywczym toreb ekologicznych, wielokrotnego użytku.
Przygotowaliśmy również film oraz ulotki dotyczące korzyści płynących z picia wody z kranu. Zakupiliśmy również karafki na wodę, promujące naszą akcje.
Więcej informacji znajduje się na naszych mediach społecznościowych: Facebook "BioReaction", Instagram "BioReaction"
Bądź Zdrów
Jesteśmy grupą osób w składzie: Damian Zieliński, Jakub Krzyczmanik, Michał Tomassi, Laurent Przybylski, Filip Wlazło oraz Filip Przybylski, która prowadzi projekt społeczny w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii.
Nasz projekt dotyczy problemu z aktywnością fizyczną w społeczeństwie. Organizujemy lekcje online promujące aktywność fizyczną, tworzymy w naszej miejscowości mapę tras rowerowych, z których każdy będzie mógł korzystać. Nasz projekt skierowany jest do osób w każdym wieku (od dzieci, po seniorów).
Organizujemy serię wydarzeń społecznych online, aby zachęcić społeczeństwo do ruchu i dbania o swoje zdrowie.
Więcej informacji znajduje się na naszych mediach społecznościowych: Facebook (Bądź Zdrów) i Instagram (@_bądź_zdrów_)
Trzy uczennice naszej szkoły - Karolina, Kaja i Natalia - tworzą projekt społeczny „Akcja-Reakcja” w ramach Ogólnopolskiej Olimpiady „Zwolnieni z Teorii”. Projekt polega na zajęciach w szkołach podstawowych i przedszkolach w naszej okolicy z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej. Za pomocą projektu uczą, że w sytuacji zagrożenia najważniejsza jest szybka REAKCJA! Dziewczyny przypominają numery alarmowe, uczą układania w pozycji bocznej bezpiecznej oraz poprawnego wykonania Resuscytacji Krążeniowo – Oddechowej (RKO). Uczennice prowadzą także media społecznościowe (Facebook: Akcja-Reakcja; Instagram: akcja_reakcja_), na których zamieszczają podstawowe informacje o pierwszej pomocy i swoje postępy w projekcie. Do tej pory odwiedziły już ponad 10 szkół i przedszkoli, w których przeprowadziły ponad 30 zajęć, ucząc blisko 800 uczniów.
„Wiedza jest jedyną rzeczą, która wzbogaca,
a której nikt nikomu nie może odebrać”
98-100 Łask
ul. Toruńska 1