Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

''Magiczna matematyka w Łasku'' - program Erasmus+

''Magiczna matematyka w Łasku'' - program Erasmus+
 

Grecka przygoda z matematyką w tle – uczniowie z Łasku na edukacyjnym wyjeździe Erasmus+

W dniach od 27 kwietnia do 11 maja 2025 roku trzydziestoosobowa grupa uczniów klas drugich i trzecich Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Ignacego Jana Paderewskiego w Łasku-Kolumnie wzięła udział w wyjątkowym, dwutygodniowym wyjeździe edukacyjnym do Grecji. Wyjazd odbył się w ramach programu Erasmus+ (nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000195480) pod hasłem „Magiczna matematyka w Łasku”.

Był to czas intensywnej nauki, inspirujących warsztatów i międzykulturowych spotkań, a jednocześnie pełen niezapomnianych wrażeń, zachwytów grecką przyrodą, kulturą i gościnnością.

Nauka inaczej – po angielsku, z Grekami, z pasją

Celem projektu było rozwijanie kompetencji matematycznych i językowych uczniów poprzez uczestnictwo w międzynarodowych zajęciach prowadzonych w języku angielskim. Partnerem projektu było I Liceum w Katerini, którego uczniowie aktywnie uczestniczyli we wspólnych warsztatach, wykładach i ćwiczeniach integracyjnych.

Wspólnie z grecką młodzieżą uczniowie z Łasku zgłębiali tajniki matematyki w codziennym życiu, rozwiązywali zagadki logiczne, tworzyli prezentacje i debatowali na tematy współczesne, takie jak wpływ sztucznej inteligencji na edukację. Spotkania z nauczycielami i uczniami greckiej szkoły były okazją do porównań systemów edukacyjnych oraz nawiązania przyjaźni, które – jak zgodnie twierdzą uczestnicy – będą trwać długo po zakończeniu projektu.

Nie zabrakło również zajęć rozwijających umiejętności miękkie, takich jak warsztaty komunikacji bez barier, storytelling, praca w grupach czy wystąpienia publiczne. Uczniowie ćwiczyli angielski w praktyce, co w połączeniu z codziennym kontaktem z językiem dało wymierne efekty edukacyjne.

Edukacja w terenie – matematyka i historia Grecji

Ogromnym walorem wyjazdu była możliwość poznawania matematyki w niecodzienny sposób – poprzez doświadczenie. Zajęcia odbywały się również w plenerze: na plaży, w górach, w muzeach, a nawet… podczas zakupów na lokalnym targu, gdzie uczniowie mieli za zadanie przygotować prezentacje kulinarne, bazując na autentycznych greckich przepisach.

Nie zabrakło także czasu na poznanie bogatej historii i kultury Grecji. Młodzież odwiedziła m.in. mityczne okolice góry Olimp i miejscowość Litochoro, klasztory Meteorów – wpisane na listę UNESCO, średniowieczny zamek w Platamonas oraz urokliwą osadę Palaios Panteleimonas. Wielkim przeżyciem była także wyprawa na malowniczą wyspę Skiathos, gdzie uczniowie nie tylko wypoczywali, ale też uczyli się o lokalnej florze, faunie i historii filmowej tej wyspy – to właśnie tam kręcono sceny do słynnego musicalu "Mamma Mia!".

Szczególną atrakcją była również wizyta w lokalnym muzeum folkloru w Gonoi, gdzie młodzież miała okazję zetknąć się z autentyczną kulturą greckiej wsi i porozmawiać z mieszkańcami. Projekt "Złap fraktal w rzeczywistości", zrealizowany przez uczniów na podstawie obserwacji przyrody i architektury, ukazał jak matematyka przenika świat wokół nas.

Ostatnie dni wyjazdu były pełne emocji. Uczniowie zwiedzali Platamonas, uczestniczyli w zajęciach z geometrii przestrzennej i logicznych grach terenowych. Wieczorem odbyła się uroczysta ceremonia zakończenia projektu Erasmus+, podczas której wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty, a nauczyciele i koordynatorzy podziękowali sobie nawzajem za wspaniałą współpracę i wspólnie przeżyte chwile.

Nie zabrakło wzruszeń, śmiechu, wspomnień i planów na kolejne spotkania.

Szczególne podziękowania kierujemy do Gminy Łask, której wsparcie organizacyjne i instytucjonalne odegrało ogromną rolę w realizacji projektu. Dzięki zaangażowaniu lokalnych władz młodzież miała możliwość uczestniczyć w niezapomnianym przedsięwzięciu, które poszerzyło ich horyzonty, otworzyło na świat i pokazało, że matematyka – choć czasem trudna – może być fascynująca i.naprawdę magiczna.

Projekt „Magiczna matematyka w Łasku” okazał się naprawdę magiczny – dzięki ludziom, miejscom i doświadczeniom, które uczyniły go wyjątkowym.

Zapraszamy do oglądania bieżącej fotorelacji z każdego dnia pobytu na nasze media społecznościowe

27.04.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/1Ez8RnEHLf/

 

28.04.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/16sMJtjBg2/

 

29.04.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/15sJy3pEUD/

 

30.04.2025 r.

https://www.facebook.com/share/v/1CgGmnejSt/

https://www.facebook.com/share/p/14GYp2G2rUy/

https://www.facebook.com/share/v/1YJ7L1Wdox/

 

1.05.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/15D2opAMMjE/

2.05.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/16gJNqzfS4/

3.05.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/1HtYHs3cqE/

4.05.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/1B4YGQ7dMT/

5.05.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/16Pwci7hSQ/

6.05.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/15mqrmjXzH/

7.05.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/16qSFqaDUU/

8.05.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/1CbPcFHfV6/

2.06.2025 r.

https://www.facebook.com/share/p/1GjaJLm4Ds/

 

https://www.facebook.com/share/p/19A4h2QmiH/

Etwinnig

https://www.facebook.com/share/p/1Bp5j7HZ5c/

Certyfikaty

https://www.facebook.com/share/p/1CXyrDnBfC/

 
Rozpoczynamy naszą grecką przygodę! ??
Dziś, 27.04.2025 r., o godz. 6:20, grupa 30 uczniów naszego liceum, wyłoniona w procesie rekrutacji, wyruszyła w podróż do Grecji w ramach projektu „Magiczna matematyka w Łasku”nr 2024-1-PL01-KA122-SCH-000195480.
Opiekę nad młodzieżą sprawują: p. Dorota Madej-Nogala, p. Agnieszka Świtalska, p. Anna Szukalska oraz p. Małgorzata Pietras. ?‍??‍??‍??‍?
Celem projektu jest podniesienie kompetencji matematycznych u uczniów, rozwinięcie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania, a także zwiększenie kompetencji językowych. ✍️? Uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach edukacyjnych wspólnie z greckimi koleżankami i kolegami, co pozwoli im przełamać bariery językowe i zachęci do swobodnego posługiwania się językiem angielskim??Wspólnie z rówieśnikami z Grecji uczniowie poszerzą swoją wiedzę matematyczną m.in. na temat własności liczb i działań na tych liczbach, a także nauczą się opracowywać informacje i prezentować je w różnych formach. ???️
Życzymy wszystkim uczestnikom bezpiecznej podróży ?, wielu ciekawych zajęć ?, inspirujących spotkań ? i niezapomnianych doświadczeń ?!
Niech ten czas będzie pełen nauki ?, nowych przyjaźni ❤️, odkrywania piękna greckiej kultury ?️ oraz zdobywania cennej wiedzy i umiejętności ?.
Trzymamy za Was mocno kciuki ✊ i już nie możemy się doczekać relacji z Waszych aktywności! ?
 
 

*******************************************************************************

 

RELACJA "DZIEŃ PO DNIU"

Celem projektu było rozwijanie i podnoszenie kompetencji matematycznych i językowych uczniów naszego liceum. Zajęcia odbywały się w języku angielskim i były prowadzone wspólnie z uczniami greckiego liceum, co stworzyło wyjątkową przestrzeń do współpracy i wzajemnej nauki.

W trakcie pobytu uczniowie uczestniczyli w różnorodnych zajęciach warsztatowych i wykładach, które pokazały, jak szeroko można spojrzeć na matematykę i jak skutecznie wykorzystywać język angielski w praktyce. Młodzież brała również udział w szeregu wycieczek edukacyjnych, przybliżających historię i kulturę Grecji, a także ukazujących piękno samego regionu Riwiery Olimpijskiej, jak również malowniczej wyspy Skiatos.

Pierwszego dnia swojej greckiej przygody uczniowie naszego liceum uczestniczyli w zajęciach organizacyjnych oraz szkoleniowych, ale wybrali się również na spacer po okolicy słonecznego Platamonas.

 

Drugiego dnia greckiej przygody, młodzież naszego Liceum po raz pierwszy odwiedziła szkołę partnerską – I Liceum w Katerini. Na miejscu serdecznie powitali nas Pani Dyrektor szkoły oraz uczniowie tamtejszej szkoły. Pan wicedyrektor opowiedział o funkcjonowaniu placówki, systemie edukacji w Grecji oraz o projektach i wydarzeniach, w których szkoła bierze udział. Następnie zostaliśmy oprowadzeni po budynku – mieliśmy okazję zobaczyć klasy, zaplecze edukacyjne i porównać realia nauki z tymi, które znamy z Polski. Był to także czas na rozmowy, wymianę doświadczeń i integrację uczniów z Polski i Grecji – zawiązały się pierwsze znajomości i sympatyczne relacje .

Kolejnym etapem był udział wszystkich uczniów biorących udział w wymianie w warsztatach „Logika i krytyczne myślenie w rozwiązywaniu problemów” – które wymagały od nas współpracy, analizy i kreatywnego podejścia.

Na zakończenie tej części dnia uczniowie przygotowali plakaty podsumowujące temat „Matematyka w życiu codziennym” – będące efektem zdobytej wiedzy i wspólnej pracy .

Po południu odbyła się gra terenowa , w której nasza młodzież musiała zmierzyć się z różnorodnymi zadaniami wymagającymi sprytu, współpracy i logicznego myślenia.

Dzień trzeci greckiej przygody dla uczniów naszego Liceum realizującej projekt pt. „Magiczna matematyka w Łasku” w ramach programu edukacyjnego dla mobilności grupwej Erasmus+ - Edukacja Szkolna rozpoczął się od wyjątkowych zajęć w języku angielskim. Edukator projektu opowiedział nam o bogatej greckiej kulturze - od mitologii , przez tradycje, aż po codzienne zwyczaje mieszkańców.

Kolejnym punktem tego dnia były warsztaty taneczne, podczas których nauczyliśmy się tradycyjnych greckich tańców przy dźwiękach energetycznej muzyki .

Na zakończenie tego dnia młodzież brała udział w warsztatach językowych „Komunikacja bez barier”, gdzie uczniowie odgrywali scenki sytuacyjne, prowadzili dialogi, rozwiązywali zagadki, grali w kalambury, a także zagłębiali się w zakamarki storytellingu. Uczniowie pracowali nad projektami indywidualnymi i grupowymi. Efektem były ich własnoręcznie stworzone zagadki językowe.

 

Dzień 4 naszej greckiej przygody spędziliśmy w malowniczym greckim miasteczku Litochoro , położonym u stóp majestatycznego Olimpu . Wędrując przez malowniczy wąwóz, dotarliśmy do Łaźni Zeusa – miejsca pełnego magii i historii. Po wędrówce zwiedzaliśmy kręte uliczki Litochoro, podziwiając grecką architekturę i urok lokalnych domków .

1 maja, w Grecji obchodzony jest Pierwszy Dzień Wiosny – Grecy świętują go, plotąc wianki z kwiatów. Nasi uczniowie wzięli udział w specjalnym wyzwaniu: w grupach wykonali zdjęcia, w których główną rolę grały kwiaty!

Piątego dnia nasza młodzież wcześnie rano wyruszyła na niezapomnianą wyprawę na wyspę Skiathos! Najpierw podróż autokarem, a następnie magiczny rejs statkiem – pełen greckich tańców , śpiewów i zabaw.

Po dopłynięciu na wyspę, ruszyliśmy na spacer po krętych, urokliwych uliczkach miasteczka .

Ku naszej radości, młodzież odkryła, że właśnie tutaj kręcono sceny do słynnego filmu "Mamma Mia!"

Później udaliśmy się na jedną z najpiękniejszych plaż regionu . Tam cieszyliśmy się greckim słońcem , ciepłym morzem i bajecznymi widokami. Woda była tak krystaliczna, że można było dostrzec drobinki złota – to efekt obecności mikroskopijnych minerałów, które odbijają światło słoneczne niczym prawdziwe skarby!

W drodze powrotnej wypatrywaliśmy delfinów , a na pokładzie statku kontynuowaliśmy zabawę – tym razem ucząc załogę naszych polskich tańców narodowych.

6 dzień młodzież rozpoczęła od wizyty w Kalampace, u podnóży majestatycznych Meteorów – wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Odwiedziliśmy wytwórnię ikon i pamiątek, gdzie pani Eleni (opowiadając po angielsku) przybliżyła nam sztukę tworzenia świętych ikon. Z pasją opowiadała o technice, symbolice i greckich świętych. Mieliśmy również okazję zakupić piękne, ręcznie robione pamiątki.

Następnie udaliśmy się do klasztoru św. Stefana, jednego z klasztorów w Meteorach. Ich grecka nazwa, metéoros, w wolnym tłumaczeniu oznacza "zawieszony w powietrzu" lub "środek nieba".

Meteory to niezwykłe miejsce, gdzie klasztory „unoszą się” na szczytach stromych skał – widok zapierający dech w piersiach!

W klasztorze podziwialiśmy freski i malowidła ścienne, poznaliśmy zakamarki klasztoru i codzienne życie mieszkających tam mniszek. To było naprawdę wzruszające i duchowe przeżycie.

Następnie dotarliśmy na punkt widokowy, skąd rozciągał się niesamowity widok na wszystkie klasztory. Nie zabrakło wspólnych, pamiątkowych zdjęć z tego magicznego miejsca!

Po południu spacerowaliśmy po miasteczku i spędziliśmy relaksujący czas na plaży.

7 dzień młodzież rozpoczęła od wycieczki do zamku w Platamonas . To imponująca średniowieczna twierdza o dużym znaczeniu strategicznym i historycznym. Położona na wzgórzu, góruje nad regionem Pieria i Doliną Tempe – dawnym, kluczowym szlakiem łączącym Macedonię z resztą Grecji. Z jej murów roztacza się zapierająca dech w piersiach panorama: miasteczko Platamonas, błękitne Morze Egejskie oraz majestatyczne górskie krajobrazy .Uczniowie z zainteresowaniem zwiedzali twierdzę, robili pamiątkowe zdjęcia i z entuzjazmem wypatrywali żółwi , które zamieszkują ten teren.

Po zwiedzaniu udaliśmy się na spacer po pobliskiej plaży – idealna chwila relaksu nad morzem .

Kolejnym punktem naszej greckiej przygody było zwiedzanie malowniczej miejscowości Palaios Panteleimonas . Położona na wysokości ok. 700 m n.p.m., uchodzi za najpiękniejszą osadę w masywie Olimpu . Do wioski prowadzi kręta, malownicza droga, z której rozciągają się wspaniałe widoki na morze i góry .

Uczniowie podziwiali kamienne domy o macedońskiej architekturze, tarasowo usytuowane na zboczu góry, oraz brukowane uliczki prowadzące przez urokliwe zakątki tej historycznej miejscowości. Dziś Palaios Panteleimonas to prawdziwe muzeum na świeżym powietrzu.

Ósmego dnia uczniowie naszego Liceum przedstawili prezentację przed młodzieżą liceum w Katerini, w której opowiedzieli o naszym liceum – przedstawili profile klas, pokazali zdjęcia klas lekcyjnych, a także przybliżyli ciekawe programy i wydarzenia, które odbywają się u nas na co dzień.

Prezentacja wzbudziła ogromne zainteresowanie greckiej młodzieży, która po jej zakończeniu dopytywała o szczegóły funkcjonowania naszej szkoły.

Po części oficjalnej przyszedł czas na wspólną integrację – podczas przerwy uczniowie rozmawiali, grali razem w koszykówkę i siatkówkę . Sport okazał się świetnym sposobem na przełamywanie barier i budowanie przyjaźni!

Nie zabrakło też warsztatów rozwijających umiejętności –uczestniczyliśmy w zajęciach „Jak argumentować i przekonywać?” oraz rozwijaliśmy logiczne myślenie .

Kulminacją dnia była debata w języku angielskim na niezwykle aktualny temat:

„Czy sztuczna inteligencja zastąpi nauczycieli matematyki?” – było merytorycznie i emocjonująco!

Na zakończenie dnia uczniowie otrzymali zadanie, aby stworzyć złotą zasadę bezpieczeństwa w sieci.

Wieczorem udaliśmy się na spacer brzegiem morza, podziwiając zachód słońca nad Morzem Egejskim – magiczne zakończenie intensywnego dnia.

Dziewiąty dzień greckiej przygody nasi uczniowie rozpoczęli od wykładu poświęconego greckiej kuchni – poznali jej bogactwo, tradycje i charakterystyczne składniki. Następnie, na podstawie fotografii, musieli odgadnąć, jakie potrawy przedstawiają i jakie dania są typowe dla Greków.

Kolejnym punktem dnia była wyprawa na targ w Laptekarii , gdzie młodzież – korzystając z przepisów – robiła sobie zdjęcia z niezbędnymi do nich produktami . Dodatkowo mieli za zadanie zapytać jednego z lokalnych mieszkańców o przepis na tradycyjne greckie danie.

Po obiedzie przyszedł czas na sportowe emocje! Odbył się turniej siatkówki, w którym uczniowie sami dobrali się w drużyny i dzielnie rywalizowali.

Równolegle grupa dziewczyn zajęła się tematem "Złoty podział i geometria w sztuce", który po kolacji zaprezentowały całej grupie w formie mini wykładu – ogromne brawa za zaangażowanie i kreatywność!

Po południu odwiedziliśmy centrum OES, gdzie odbyły się warsztaty z obsługi Canvy . Uczniowie, wykorzystując zdobyte wcześniej zdjęcia i przepisy, stworzyli własne prezentacje kulinarne, które z dumą przedstawili reszcie grupy.

Na zakończenie tego pełnego emocji dnia czekała na nas niespodzianka – urodzinowy tort dla Janka oraz dwóch uczniów z zaprzyjaźnionej grupy z Kętrzyna! Z okazji ich urodzin odśpiewaliśmy wspólnie gromkie "Sto lat!" i z radością delektowaliśmy się pysznym ciastem.

Dziesiątego dnia nadszedł czas na ostatnie spotkanie z młodzieżą grecką ze szkoły partnerskiej w Katerini . Ostatni raz rozmawialiśmy z naszymi nowo poznanymi koleżankami i kolegami, graliśmy wspólnie w siatkówkę i koszykówkę oraz miło spędziliśmy czas na rozmowach i śmiechu .

Na zakończenie wizyty, dyrekcja greckiego liceum zrobiła sobie z nami pamiątkowe zdjęcia i wręczyła nam upominki . My również złożyliśmy serdeczne podziękowania za wspaniałe przyjęcie i przekazaliśmy własne prezenty.

Następnie wybraliśmy się do muzeum folkloru w Gonoi, malowniczej górskiej miejscowości .

Tam czekał na nas niezwykle urokliwy dom – muzeum pełne greckiej tradycji i kultury, które z pasją oprowadzał pan Wasilis .

Tego dnia uczniowie zaprezentowali także efekty swojej pracy nad tematem fraktali!

Projekt grupowy „Złap fraktal w rzeczywistości!” miał na celu odnalezienie przykładów fraktali w naszym otoczeniu. Po wykonaniu zdjęć i przygotowaniu prezentacji, mogliśmy podziwiać ich kreatywność i spostrzegawczość .

A wieczorem? Czas na zabawę! Odbyła się niezapomniana dyskoteka. Wspólna zabawa nad pięknym Morzem Egejskim to idealny moment na integrację i jeszcze większe zbliżenie się uczestników tego niesamowitego projektu.

Ostatni dzień pobytu uczniów Liceum w Kolumnie był pełen emocji, aktywności i wzruszeń. Już od rana uczniowie wyruszyli na ostatnie piesze wycieczki po tej urokliwej, nadmorskiej miejscowości. Spacerując wąskimi uliczkami Platamonas, podziwiali lokalną architekturę , robili pamiątkowe zdjęcia i korzystali z okazji, by nabyć ostatnie upominki dla swoich bliskich.

Popołudniu odbyły się matematyczne warsztaty tematyczne „Geometria w przestrzeni” . Uczniowie pracowali w grupach nad zadaniami związanymi z geometrią przestrzenną, rozwijając logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną i umiejętność współpracy. Następnie uczestniczyli w grze matematycznej na świeżym powietrzu – rozwiązywali zagadki logiczne i matematyczne rozmieszczone w różnych punktach terenu, łącząc naukę z ruchem i zabawą.

Popołudnie uczniowie spędzili w aktywny sposób – część z nich relaksowała się przy hotelowym basenie , grając w gry zespołowe i wspominając najciekawsze momenty z całego pobytu. Inni wybrali się na pobliską plażę , gdzie spacerowali brzegiem morza , grali w siatkówkę plażową i zbierali muszelki jako pamiątki .

Wieczorem odbyło się uroczyste zakończenie projektu . W obecności organizatorów, nauczycieli, wręczono certyfikaty uczestnictwa wszystkim uczniom i opiekunom . Ceremonii towarzyszyły krótkie przemówienia , w których podkreślano zaangażowanie młodzieży, rozwój kompetencji językowych i międzykulturowych oraz nowe przyjaźnie nawiązane podczas wyjazdu . Atmosfera była niezwykle podniosła – nie zabrakło podziękowań, uścisków i wzruszeń.

 

Wyjazd do Grecji w ramach programu Erasmus+ to nie tylko intensywna nauka i rozwój, ale przede wszystkim wyjątkowe spotkanie z ludźmi, kulturą i innym spojrzeniem na edukację. Uczniowie wrócili bogatsi o nowe doświadczenia, zainspirowani i pełni energii do dalszego działania. Nawiązali międzynarodowe przyjaźnie, poznali inne systemy nauczania i zrozumieli, że matematyka i język mogą być mostem łączącym ludzi z różnych zakątków Europy.

Projekt „Magiczna matematyka w Łasku” okazał się prawdziwie magiczny – nie tylko ze względu na zdobyte umiejętności, ale też dzięki niezapomnianym chwilom, które na długo pozostaną w sercach uczestników.

 

 

 

****************************************************************************************************************

 

SZANOWNI PAŃSTWO (REKRUTACJA)


Mamy wielką przyjemność poinformować, że w ramach dofinansowania ze środków Programu Erasmus+, nasza szkoła będzie w tym roku realizować Projekt: Magiczna matematyka w Łasku - nr 2024-1-PL01-KA122-SCH-000195480. Umożliwia on wyjazd na mobilność zagraniczną do szkoły partnerskiej w Grecji 30 uczniom naszej szkoły wraz z 4 opiekunami. Planowana data mobilności to 27/04/2025 - 10/05/2025 r.


Celem projektu jest podniesienie kompetencji matematycznych u uczniów, rozwinięcie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania, a także zwiększenie kompetencji językowych. Uczęszczać będą oni na zajęcia edukacyjne wraz z greckimi koleżankami i kolegami, dzięki czemu przełamią oni bariery językowe powstrzymujące ich przed mówieniem w języku angielskim. Uczniowie wraz z rówieśnikami z Grecji poszerzą także między innymi swoją wiedzę na temat własności liczb naturalnych i działań na tych liczbach, a także nauczą się opracowywać informacje i prezentować je w różnych formach.


Dzięki pobytowi, nauce i wspólnej pracy razem z rówieśnikami z innego kraju, zderzeniem się z inną specyfiką kulturową, odmiennymi zwyczajami, upodobaniami i mentalnością społeczeństwa, uczestnicy otrzymają dużą lekcję tolerancji i wyrozumiałości dla przedstawicieli innych kultur. Poznają zjawisko przenikania się różnych kultur i zwyczajów. Dostrzegą też potrzebę wyrozumiałości i otwarcia się na przedstawicieli innych narodów.


REKRUTACJA JEST JUŻ OTWARTA


Wszystkich uczniów chętnych do bycia częścią w projektu prosimy o zapoznanie się z regulaminem rekrutacji, wypełnienie formularza zgłoszenia (dostępnych w załącznikach) i dostarczenie go w terminie do 10.02.2025 r. do Sekretariatu Szkoły. Więcej informacji dotyczących projektu można uzyskać u Wychowawców klas.

 

Czekamy na Wasze zgłoszenia!

 

 

Data dodania: 2025-05-06 06:54:19
Data edycji: 2025-08-26 22:22:44
Ilość wyświetleń: 2231

„Wiedza jest jedyną rzeczą, która wzbogaca,
a której nikt nikomu nie może odebrać”

Ignacy Jan Paderewski

Partnerzy

Godło
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej