W dniach 12-14.06 uczniowie klas trzecich oraz trzech uczniów z klasy IV a, pod opieką p. Renaty Koncewicz- Nowak, p. Marioli Drągowskiej i pani Ani Ozgi uczestniczyło w wyjeździe krajoznawczo- turystycznym. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy w piękny, słoneczny poranek. Pierwszym etapem naszego wyjazdu był zamek w Ogrodzieńcu. Podziwialiśmy wspaniałe ruiny, świadczące o znaczeniu budowli w odległej przeszłości. Z wieży mogliśmy zobaczyć okazałe wapienne skały, których nie brak w okolicy. Nasz pobyt w Ogrodzieńcu zakończyliśmy zakupem pamiątek. Następnie pojechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie pan przewodnik opowiedział nam o Pieskowej Skale, dowiedzieliśmy się np. skąd wzięła się ta nazwa. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy na spotkanie Maczugi Herkulesa oraz przeszliśmy przez Bramę Krakowską.
Drugiego dnia, również w promieniach słońca zwiedzaliśmy Kraków. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od Pomnika Grunwaldzkiego. Przechodząc obok Barbakanu i przez Bramę Krakowską dotarliśmy do Rynku. Tu oczywiście powitały nas wieże Kościoła Mariackiego i Sukiennice. Mogliśmy podziwiać dzieło Wita Stwosza. Z Rynku udaliśmy się do Collegium Maius, aby w okienku zobaczyć orszak królowej Jadwigi. Zwiedzanie Krakowa zakończyliśmy na Wawelu, gdzie byliśmy w Katedrze, Skarbcu i Zbrojowni, a pożegnał nas oczywiście smok wawelski.
Trzeciego dnia udaliśmy się do Tarnowskich Gór, gdzie płynęliśmy łodziami w Sztolni Czarnego Pstrąga oraz zwiedzaliśmy Zabytkową Kopalnię Srebra. Wróciliśmy do Kolumny w dobrych humorach, pełni wrażeń oraz pamiątek, wśród których królowały miecze, szable, tarcze i inne militaria ;).

logo politechnika lodzka logo wfos                    logo bip