Od 29 września do 06 października w Kolumnie przyjmowaliśmy gości z Niemiec, z Dannenbergu. To już dziewiętnasty raz nasz szkoła im. Ignacego Jana Paderewskiego współpracowała ze szkołą z Niemiec. Czas ten minął nam, szybko mimo że był to aż tydzień. Trzy dni poświęciliśmy na zwiedzenie trzech pięknych miast. Nasi goście przyjechali w sobotę wieczorem, więc w niedziele był dzień w rodzinach, w którym to poznawaliśmy się i spotykaliśmy z innymi uczestnikami wymiany. W poniedziałek wszyscy uczestnicy i opiekunowie brali udział w zajęciach w szkole i zabawach z harcerzami. Zajęcia te były prowadzone w języku angielskim. Spędziliśmy miło czas wykonując projekt, którego wyniki można było zobaczyć w piątek na pożegnaniu naszych niemieckich gości. We wtorek musieliśmy bardzo wcześnie wstać, by wyruszyć do Warszawy . Niemieccy goście byli zachwyceni starym rynkiem w naszej stolicy. Mieliśmy też czas na posiłek i zakup pamiątek. Po zakończeniu zwiedzania starego rynku poszliśmy do Centrum Naukowego Kopernik. Bardzo podobało nam się to, że można było dotknąć wszystkiego. Przez to, że we wtorek wróciliśmy późno, w środę mieliśmy późniejszy wyjazd do Łodzi. W Łodzi pierwszym punktem było zwiedzanie palmiarni, a następnie pojechaliśmy do łódzkiego Aquaparku „Fala”. Spędziliśmy tam bardzo miło czas. Po naszej wizycie w aquaparku pojechaliśmy do centrum handlowego „Manufaktura”, w którymi mieliśmy wystarczająco dużo czasu wolnego na zakupy. W czwartek znów trzeba było wcześnie wstać. O godzinie 6:00 rano wyjechaliśmy do Wrocławia. We Wrocławiu zaczęliśmy od starego miasta, zwiedzaliśmy Ostrów Tumski i inne ważne obiekty między innymi Wrocławskie ZOO . Wszystkim się bardzo podobało, ale mi bardziej do gustu przypadł kolejny punkt wycieczki, czyli zwiedzanie ogrodu japońskiego, w którym odbył się pokaz fontann. Powrót był bardzo późno o 23:00. Wszystkie wycieczki były tłumaczone na język niemiecki, a przewodnik opowiadał nam wszystko bardzo ciekawie. W piątek rano w szkole był dzień z zajęciami sportowymi , a po południu odbyła się uroczystość pożegnania naszych gości . Po części artystycznej odbyła się dyskoteka. W sobotę rano pożegnaliśmy się z naszymi gośćmi. Mamy nadzieję, że za rok spotkamy się wszyscy i będziemy świętować 20-lecie naszej wymiany.

n1

logo politechnika lodzka logo wfos                    logo bip