30 września 2006 roku przyjechała do na 20 – osobowa grupa uczniów wraz z trójką opiekunów. Przybyli z zaprzyjaźnionej niemieckiej miejscowości- Dannenberg.
Powitaliśmy ich wspólnie – uczniowie, nauczyciele i dyrekcja, a następnie niemieccy uczniowie zostali przydzieleni do tymczasowych polskich rodzin, gdzie mogli odpocząć po długiej i męczącej podróży i rozpakować się.
Niedziela upłynęła nam pod hasłem „dzień w rodzinie”. Każdy polski uczeń miał za zadanie pokazać niemieckiemu koledze lub koleżance ciekawe miejsca w okolicy, a także wdrożyć go w codzienne życie swojej rodziny. W ten sposób nasi goście mogli poznać polską kulturę.

W poniedziałek czas do szkoły! Zaczęliśmy od lekcji geografii w terenie, aby pokazać najbardziej urokliwe zakątki w naszej miejscowości. Później wspólne lekcje polsko – niemieckie informatyki, biologii, wychowania fizycznego, języków obcych i religii. Po lekcjach wszyscy uczestnicy wymiany tworzyli plakaty promujące nasze kraje i przedstawiające znaczenie wspólnych spotkań. Był to naprawdę dzień pełen wrażeń !
We wtorek – zwiedzaliśmy Łódź. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Kinematografii, gdzie wszystkim najbardziej podobała się scenografia z filmu „Kingsize”. Spacer po Piotrkowskiej zakończyliśmy wspólnym zdjęciem na Placu Wolności. Największą jednak atrakcją była wizyta w Manufakturze, gdzie wszyscy rzucili się w szalony wir zakupów.Tego dnia jeden z naszych niemieckich kolegów – Olaf, kończył 18 lat ! Dlatego po powrocie był tort urodzinowy w szkole, życzenia i wspólne odśpiewanie Happy Birthday,

W środę wczesnym rankiem wyruszyliśmy w podróż do Krakowa. Zwiedzaliśmy Wawel, Rynek Krakowski i podziwialiśmy legendarnego smoka ziejącego ogniem.
W czwartek zaś zawitaliśmy w Tatry. W Dolinie Kościeliskiej zachwyciły wszystkich przepiękne górskie krajobrazy. Po południu wjechaliśmy wyciągiem na Gubałówkę. Góry o każdej porze roku są urokliwe! Jeszcze wizyta na Krupówkach w Zakopanem, zakup pamiątek i prezentów dla najbliższych i można wracać do Kolumny.
W piątek braliśmy udział w grze terenowej zorganizowanej przez harcerzy. Na wyznaczonych punktach czekały na nas różne zadania: bieg w masce przeciwgazowej, marsz z jajkiem na łyżeczce i inne. Niemieckim kolegom trudność sprawiły zmagania z polskimi łamańcami językowymi. Po wspólnej zabawie – wspólne ognisko, pieczenie kiełbasek i wspólne śpiewanie. Wieczorem odbyło się oficjalne pożegnanie grupy niemieckiej, były występy artystyczne, poczęstunek, drobne prezenty i dyskoteka.
Niestety wszystko co dobre i miłe szybko się kończy. Niedawno witaliśmy naszych niemieckich kolegów, a już musimy ich żegnać. Sobotni poranek to dzień odjazdu. Łzom, rozmowom nie było końca. Wszystkim trudno się było rozstać. Mamy nadzieję, że dzięki listom, telefonom i Internetowi nasze przyjaźnie przetrwają. Za rok niektórzy z nas mają szansę spotkać się znów - tym razem w Niemczech.

Wioleta Ludwisiak i Marta Kłucjasz z klasy IIIA LO

logo politechnika lodzka logo wfos                    logo bip