Od 3 do 10 września 2005 grupa dwudziestu uczniów naszego Liceum pod batutą pani Krystyny Politańskiej, pani Anny Stawickiej i pana Marcina Maliszaka uczestniczyła w kolejnej wymianie szkolnej w niemieckiej miejscowości Dannenberg.

Oto nasze wrażenia z wymiany!

Po długiej podróży, pomimo zmęczenia nadal odczuwaliśmy dreszczyk emocji na samą myśl o czekających nas przygodach.

Na miejscu zostaliśmy bardzo serdecznie powitani przez pana Manfreda i naszych nowych niemieckich znajomych. Z odrobiną strachu i niepewności czekaliśmy na moment, w którym mieliśmy poznać naszych gospodarzy, koleżankę lub kolegę u których mieliśmy mieszkać przez najbliższy tydzień. Po powitaniu pojechaliśmy do naszych nowych domów, aby się rozpakować i bliżej poznać goszczące nas rodziny. Już wieczorem niektórzy z nas wybrali się do miasta, gdzie odbywały się wspaniałe pokazy świetlne. Cały park pod wpływem ustawionych reflektorów mienił się wszystkimi barwami tęczy. Lecz dopiero czerwone refleksy tańczące po tafli płynącej nieopodal rzeki urzekły wszystkich tak, że poczuli się jak w bajce. Po takiej dawce wrażeń na dobry początek, aż trudno było zasnąć...

Niedziela, jak przystało była dniem spędzonym w rodzinnym gronie aczkolwiek były to nasze przybrane niemieckie rodziny. Razem z nimi poznawaliśmy uroki tego małego miasteczka, do którego zawitaliśmy oraz kulturę i obyczaje jego mieszkańców.

W poniedziałek wszyscy wybraliśmy się na wycieczkę do Lubecki. Tam wdrapaliśmy się na wieżę z której podziwialiśmy przecudną panoramę miasta. Zdążyliśmy zwiedzić także zabytkowe kamieniczki i ratusz co potraktowaliśmy jako najlepszą z lekcji historii i sztuki jednocześnie. Ostatnim elementem tej wyprawy był rejs statkiem po malowniczym kanale okalającym Lubecę.

Następnego dnia zostaliśmy podzieleni na trzy grupy, które równolegle uczestniczyły w różnych zajęciach. Jedni mogli wykazać swe talenty plastyczne podczas lepienia z gliny. Inni brali udział w warsztatach muzycznych lub pływali na kajakach co wymagało od nich tego co najtrudniejsze czyli współpracy. Wieczorem odbył się koncert szkolnej grupy rockowej. Nareszcie można było wyzwolić całą swoją energię krzycząc zwrotki ulubionych kawałków muzycznych na cały głos.

W środę zajęcia były całkiem odmienne od poprzednich. Tym razem były to jazda na rolkach i tworzenie prezentacji internetowych a także ozdabianie fartuszków lub torebek. Po obiedzie braliśmy udział w miejskich podchodach. Rozpoczęliśmy wyścig, a nasza droga pełna była zagadek i bardzo trudnych do rozszyfrowania wskazówek. Nie mieliśmy ani tchu wytchnienia, gdyż później czekały nas różnorodne konkurencje sportowe. Tego dnia także zostaliśmy oficjalnie powitani przez burmistrza Dannenbergu. Z tej okazji przemawiała nasza pani dyrektor a my mogliśmy zaprezentować specjalnie przygotowane przez nas utwory. Dzień zakończyliśmy wspaniałą zabawą na dyskotece w Jugendzentrum.

Lunenberg to kolejne miejsce, z naszej listy, gdzie spędziliśmy miło czas. Przede wszystkim podziwialiśmy kunszt architektury tego miasta. Mogliśmy też zwiedzić muzeum soli, a na pływalni mieliśmy okazję trochę się odprężyć a także trochę poszaleć, jak kto wolał.

Natomiast już sam piątkowy ranek kipiał od emocji sportowych. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie jak na przykład hokej czy siatkówka. Nie było na pewno czasu na nudę. Tego dnia czekała nas jeszcze niespodzianka w postaci pożegnalnej kolacji. Jednak my zamiast zwykłych słów podziękowania zaprezentowaliśmy się od strony artystycznej, by na dłużej zachować w sercach wspomnienia z tej podróży.

Do domu wracaliśmy bogatsi we wspaniałe wrażenia, nowo zawarte przyjaźnie i nadzieję że ten sen, który trwał tylko tydzień jeszcze kiedyś się powtórzy...

W wymianie uczestniczyły i wrażenia spisały: Marta Kłucjasz i Wiola Ludwisiak z Klasy II A LO

Sobota, 3 września 2005 r. po długiej i bardzo męczącej podróży w końcu dotarliśmy do Dannenbergu.

Poniedziałek, 5 września 2005 r. razem z opiekunami i naszymi nowymi kolegami wybraliśmy się na wycieczkę do miasta Lübeck.

Wtorek, 6 września 2005 r. w dwóch jedenastoosobowych grupach razem z naszymi opiekunami odbyliśmy spływ kajakowy.

Środa, 7 września 2005 r. przygotowywaliśmy prezentacje komputerowe na temat Dannenbergu i Kolumny.

Po południu panie Ania i Katia przygotowały dla nas liczne zabawy, których wszyscy chętnie wzięli udział.

Czwartek, 8 września 2005 r. wszyscy udaliśmy się na wycieczkę do miasta Lüneburg, gdzie zwiedziliśmy m.in. muzeum soli.

Piątek, 9 września 2005 r. na terenie szkoły odbyły się liczne zabawy sportowe. Można było zagrać w piłkę nożną, siatkówkę lub hokeja.

Wieczorem rodzice naszych niemieckich kolegów przygotowali dla nas poczęstunek pożegnalny.

W podziękowaniu za ten miły gest zaprezentowaliśmy występ artystyczny, który przygotowaliśmy razem z p. M. Maliszakiem.

Sobota, 10 września 2005 r. nasze ostatnie pamiątkowe zdjęcie.

logo politechnika lodzka logo wfos                    logo bip